Friday 6 May 2011

Ο κόσμος της Σοφίας / Sofijin svet

Για το ταξίδι στο Βελιγράδι είχα πάρει διάφορα πράγματα μαζί μου. Επειδή το πήγαινε-έλα ήταν με το λεωφορείο από Αθήνα και αναμενόταν κουραστικό και βαρετό, φρόντισα να εξοπλιστώ με κατάλληλες προμήθειες - για κάθε ενδεχόμενο! Έτσι, εκτός από μουσική, βελόνες και sketchbook, είχα μαζί μου και ένα βιβλίο, τον Κόσμο της Σοφίας του Jostein Gaarder. To oποίο και τελείωσα κιόλας την μέρα αναχώρησής μου από το Βελιγράδι. Ομολογώ πως με επηρέασε κιόλας! Νομίζω δεν ήταν η καλύτερη ιδέα να το τελειώσω τότε.. 

Όπως και να 'χει όμως, πριν περάσω στις εντυπώσεις μου από το βιβλίο, ας πω για μια ενδιαφέρουσα ανακάλυψη. Η φίλη μου είχε την σέρβικη έκδοση του βιβλίου και η οποία είναι στο μισό μέγεθος! Ευθύς αμέσως, αρχίσαμε να αναλύουμε, τις διαφορές που έχουν οι γλώσσες μας και γιατί ότι γράφεται στα ελληνικά συνήθως καταλαμβάνει περισσότερες προτάσεις.(καμένεεες...) Σημειώνω ότι η φίλη μου γνωρίζει ελληνικά, όχι σαν την αφεντιά μου που ξέρει μόνο 3-4 λέξεις στα σέρβικα.(ή μάλλον γιουγκοσλάβικα)

Να και οι φωτογραφίες:

Όσον αφορά το βιβλίο αυτό καθεαυτό, πρώτα θα πω ότι έκανα πολύ καιρό να το τελειώσω. Μήνες για την ακρίβεια. Γιατί συνήθως διαβάζω πριν πέσω φγια ύπνο, και αυτό δεν είναι πάντα εφικτό. Άλλος ένας λόγος είναι βέβαια το μέγεθός του. Αριθμεί 610 σελίδες το άτιμο! Και δεν είναι μυθιστόρημα που το ξεπετάς έτσι εύκολα. Αντίθετα, είναι βιβλίο άξιο προσοχής.

Το βασικό στοιχείο που με τράβηξε σε αυτό το βιβλίο ήταν το θέμα του, η ιστορία της φιλοσοφίας. Αν και είχα διαβάσει στο παρελθόν σκόρπια εδώ και κει διάφορα βιβλία ή απόσπάσματα σχετικά με την φιλοσοφία, αυτή ήταν η πρώτη φορά που είχα την ευκαιρία να δημιουργήσω μια συνεχή εικόνα για την ιστορία της. Και αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος που το διάβασα μέχρι το τέλος, γιατί υπήρχαν μερικά αποθαρυντικά στοιχεία (για μένα προσωπικά) κατά την εξέλιξη της ιστορίας.

Η πλοκή του είναι αρκετά καλή, από την αρχή κιόλας ο συγγραφέας χρησιμοποιεί διάφορα στοιχεία μυστηρίου για να τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη, τα οποία κλιμακώνονται με την πορεία της ιστορίας. Γενικά είμαι υπέρ του ότι τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον έχει κοπέλα και όχι αγόρι, γιατί όπως αναφέρει και ο συγγραφέας, οι γυναίκες παραείναι παραγκωνισμένες σε αυτό τον τομέα. Από την άλλη όμως, βρήκα κάπως κουραστική την πρωταγωνίστρια, κυρίως στην αρχή του βιβλίου, αλλά αυτό ήταν μάλλον επειδή έχω συνηθίσει σε άλλα είδη, όχι τόσο "εφηβικά".

Όσον αφορά την διήγηση και την εξιστόρηση της φιλοσοφίας, πιστεύω ότι είναι μια εξαιρετική προσπάθεια, δεν κουράζει, είναι αναλυτική και ξεκάθαρη.

Βέβαια νομίζω ότι τελειώνει κάπως απότομα. Σαφώς και για την περίοδο που γράφτηκε (αρχές 90's) δεν ήταν δυνατό να υπάρχει ολοκληρωμένη και αντικειμενική άποψη επί των νεότερων φιλοσοφικών ρευμάτων, θα μπορούσε να αναλύσει όμως κάπως περισσότερο αυτά που ανέφερε. Ίσως να έπαιρνε καμιά 100αριά σελίδες παραπάνω, αλλά τι πειράζει; Όχι, βέβαια ότι έχω ιδιαίτερο παράπονο, δίνει αρκετό υλικό για ατελείωτες ώρες αναζήτησης σε βιβλιοθήκες και internet.

Γενικά ήταν ένα βιβλίο που μου άρεσε, και που πιστεύω μου πρόσφερε πολλά. Κυρίως μια απαραίτητη και συγκροτημένη knowledge base για πολλές αναζητήσεις.





Currently reading:
- Ο αγαπημένος μαθηματικός τύπος του καθηγητή της Yoko Ogawa
- The problem of increasing human energy του Nikola Tesla

No comments:

Post a Comment